Backstage Media

Sunday, January 30, 2011

Backstage Media


Van Game naar Film

Posted: 30 Jan 2011 12:00 PM PST

Naast mijn werk in het land van televisie speel ik in mijn vrije tijd graag een videogame. Lekker op mijn vrije dag op de bank achter de Xbox en via mijn digitale alter ego de gekste avonturen beleven. Bij gebrek aan klusjes of vrienden die langskomen is gamen een heerlijk tijdverdrijf waarmee ik bijna helemaal weg ben uit het drukke leven van TV land.

Ik zeg bijna, omdat er tegenwoordig over allerlei videogames lange of korte films worden gemaakt. De langere films, zoals Tomb Raider of Resident Evil kennen de meeste mensen wel. Maar de laatste paar jaar is het een trend geworden om over grote succesvolle games waar nog geen film van is gemaakt zelf een fan filmpje te maken. En dat gebeurt voor een groot deel met meer dan alleen een huis, tuin en keuken camera. Voor sommige producties, zelfs als dat maar filmpjes van tien minuten zijn, worden hele teams en vrachtwagens met professionele apparatuur.

Zo kwam producent Wayside Creations op het idee om een korte film te maken over Fallout: New Vegas, een spel waar ik de afgelopen paar weken met plezier flink wat tijd in heb gestoken. Het resultaat is een professioneel gemaakte film die niet onder zou doen voor de kwaliteit van een degelijke Hollywood film. En hoewel je zou verwachte dat bij een dergelijke productie veel gebruik is gemaakt van Chroma Key, is deze film helemaal op locatie opgenomen. Met andere woorden, midden in de woestijn. In de making of is te zien hoe Fallout: Nuka Break geproduceerd is.

Fallout: Nuka Break

 

Fallout: Nuka Break -- Behind the Scenes


Deel dit artikel: Facebook Twitter Hyves Digg Technorati Google Bookmarks del.icio.us StumbleUpon RSS email

Meer over dit onderwerp:

  1. City 17 Madness The universe created by game developer Valve is a very...
  2. Chroma Key Chroma key is de techniek de vele mensen waarschijnlijk kennen...

0 comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.